The temporary forum
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Regeländring?

4 posters

Go down

Regeländring? Empty Regeländring?

Post  Tomtefar Wed Mar 31, 2010 12:14 pm

Varför dessa regeländringar?
Ormarna är inte precis det vanligaste folk släpar med sig, personligen däremot så har jag över tjoget med ormar där alla är minst 10 meter. Yay att få klippa sönder alla nu.

Å sen försvinner apan tillfälligt för någon mysko kanin? Som jag förstår det så är kaninen tillfällig för April, så varför göra ett omgångsvapen som är så omständigt och kostar massa pengar?
Tomtearmén var 3 tomteluvor och klanmedlemmar. 10kr st på Ö&B OM man inte redan har ett par st liggandes sen några vintrar tillbaka...
Artilleribeskjutning vilket var ett telefonsamtal. 1-2 kr eller något.
Tygkaniner (utgår från att det är tygkaniner av den otydliga informationen): Vetefan!
Lägg till att på vapnet står det "Se upp för mördarkaninerna i påsk!". Påsken är över när deathgame april drar igång...

Börjar bli trött på hela deathgame just nu så får se om jag ens spelar i April eller någon annan omgång.
Kanske återkommer när ni ordnat riktig hemsida och inte håller på med, enligt min åsikt, onödiga regeländringar.
Tomtefar
Tomtefar

Posts : 69
Join date : 2009-12-09
Age : 36
Location : Klippan - Skåne

Back to top Go down

Regeländring? Empty fortfarande inget klansystem?!?

Post  Laman Fri Apr 02, 2010 6:53 pm

Crying or Very sad No clan system, no forum... OK I'll see people around when DG is back

Laman

Posts : 33
Join date : 2009-12-08

Back to top Go down

Regeländring? Empty Re: Regeländring?

Post  Tomtefar Fri Apr 02, 2010 8:41 pm

Jag och SEU kommer iallafall lämna deathgame tills det blivit bättre. Kollar väl in igen om 1 år eller så och hoppas på bättring...
Tomtefar
Tomtefar

Posts : 69
Join date : 2009-12-09
Age : 36
Location : Klippan - Skåne

Back to top Go down

Regeländring? Empty Re: Regeländring?

Post  Ormtunga Sat Apr 03, 2010 5:23 pm

Eyy! Hang on a second!

I thought we discussed the "No clan-system"-issue already!

There being no formalized system for clans does not prevent the acting within clans (even though monkey/bunny/whatever-they're-called-this-week might be a wee bit complicated), neither is the constant and oh-so-annoying changing of rules a serious reason for quitting.

What's the issue?

//Wormtongue/Ormtunga

Ormtunga

Posts : 13
Join date : 2009-12-27

Back to top Go down

Regeländring? Empty Re: Regeländring?

Post  Tomtefar Sat Apr 03, 2010 5:30 pm

Vi är trötta på regeländringar för ofta, speciellt onödiga såna.
Sen är vi trötta på att hemsidan aldrig blir klar, den är över halvåret sen och nya sidan ser ut som ett hobby bygge rakt igenom.

Vi har inget motstånd i Skåne
Vi kan inte värva folk i Skåne eftersom alla sågar hemsidan.
Det mesta är på engelska nu för tiden på sidan, nyheterna är alltid på engelska och många skriver sina mord anmälan på engelska
Inget klansystem ännu
Ingen mordhistorik
Går inte ändra sin egen sida
Profilbilderna är små och går inte klicka på
dagens kanin är inte infört igen
medalj listan är så dumt uppbyggd och svårt att överblicka
inget system för egna omgångar
Tomtefar
Tomtefar

Posts : 69
Join date : 2009-12-09
Age : 36
Location : Klippan - Skåne

Back to top Go down

Regeländring? Empty Re: Regeländring?

Post  Ormtunga Sat Apr 03, 2010 8:15 pm

Vilket i och för sig är en ganska imponerande lista med invändningar, och jag har genuin förståelse för det frustrerande i att inte finna något motstånd i Skåne.

Som Yvonne påpekade för mig en gång i tiden, när fortfarande iddes och vågade ha uttalade synpunkter på hur spelet sköttes: Deathgame är ingen demokrati.

Om det må man tycka vad man vill, men spelledningen har aldrig uttryckt att spelarpåverkan är viktigt. Och det kanske är effekten av den inställningen vi ser nu, parad med sjunkande popularitet, med andra orsaker, och tekniska problem.

//Ormtunga

Förresten, vad hände med den taktiska nattvilan klockan 00-06? Där snackar vi en riktigt positiv effekt av spelet^^

Ormtunga

Posts : 13
Join date : 2009-12-27

Back to top Go down

Regeländring? Empty Re: Regeländring?

Post  Rydeman Sun Apr 04, 2010 5:16 pm

Värdefull feedback, och jag instämmer. Det finns massvis kvar att göra med den nya hemsidan.
Klanerna är en viktig del av spelet och jag förstår att många är besvikna över att de inte är tillbaka ännu.

Problemet just nu är att vi är underbemannade på utvecklingsfronten, vilket gör att de saknade sakerna du nämner ovan återkommer långsamt. Jag har bara kvällar och helger att lägga på sidan, så känner du folk som är grymma på PHP, C# eller grafik, peka dem till http://deathgame.wikispaces.com/ och be dem höra av sig om de vill hjälpa till.

Angående regeländringar så gör vi hela tiden vårt bästa för att se till att spelets vapen är välbalanserade.
Ormgrejen är en sådan sak. Den andra regeländringen angående att inte fejka mord är mer en explicit formulering för att få folk med dålig stil att bättra sina vägar.

Rydeman

Posts : 45
Join date : 2009-12-08

Back to top Go down

Regeländring? Empty Re: Regeländring?

Post  Tomtefar Mon Apr 05, 2010 6:41 am

Rydeman wrote:Värdefull feedback, och jag instämmer. Det finns massvis kvar att göra med den nya hemsidan.
Klanerna är en viktig del av spelet och jag förstår att många är besvikna över att de inte är tillbaka ännu.

Nya hemsidan känns mer som DG 1,5 än DG 3,0. Finns flera funktioner från DG 2.0 som inte finns med och jag avskyr den grafiska utformningen av sidan plus att jag stör mig på att alla nyheterna endast skrivs på Engelska.

Rydeman wrote:Problemet just nu är att vi är underbemannade på utvecklingsfronten, vilket gör att de saknade sakerna du nämner ovan återkommer långsamt. Jag har bara kvällar och helger att lägga på sidan, så känner du folk som är grymma på PHP, C# eller grafik, peka dem till http://deathgame.wikispaces.com/ och be dem höra av sig om de vill hjälpa till.

Jag tror inte att DG kommer överleva länge om ni förväntar er gratis arbetare för att förbättra sidan. Tror snarare ni behöver betala för arbetet nu i början tills sidan är klar så medlemmarna kan börja värva in folk i samarbete med att ledningen har reklamkampanj för att på så sätt kanske få in duktiga programmerare som spelare som kanske kan tänka sig gratis arbete för de gillar spelet.

Rydeman wrote:Angående regeländringar så gör vi hela tiden vårt bästa för att se till att spelets vapen är välbalanserade.
Ormgrejen är en sådan sak. Den andra regeländringen angående att inte fejka mord är mer en explicit formulering för att få folk med dålig stil att bättra sina vägar.

Ormgrejen
Onödigt omgångsvapen (Kaninen)
Medalj ändringen, jag tog bl.a. 2 mjältbrandsmedaljer under de gamla reglerna men förlorar nu 1 av de med motiveringen att reglerna har ändrats.

Sen får jag väl tillägga att det inte ens är 50 deltagande denna omgången. Deathgame är utdöende som spel.
Tomtefar
Tomtefar

Posts : 69
Join date : 2009-12-09
Age : 36
Location : Klippan - Skåne

Back to top Go down

Regeländring? Empty Re: Regeländring?

Post  Ormtunga Wed Apr 07, 2010 10:15 pm

Uddevallapakten ser med oro på utvecklingen i Deathgame. Vi kommer under de närmaste veckorna att diskutera hur vi ställer oss till sjunkande deltagarantal och spelutformning för att så snart som möjligt meddela våra synpunkter, allt under devisen "Fråga inte vad Deatgame kan göra för dig - Fråga vad du kan göra för Deathgame"

//Ormtunga

Ormtunga

Posts : 13
Join date : 2009-12-27

Back to top Go down

Regeländring? Empty Re: Regeländring?

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum