The temporary forum
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Deathgamemarknadsföring?

+4
rosacc
Ormtunga
arachma
Hammar
8 posters

Go down

Deathgamemarknadsföring? Empty Deathgamemarknadsföring?

Post  Hammar Mon Apr 26, 2010 1:58 pm

Hola!

Vi har just bestämt oss för att anmäla oss till nästa deathgameomgång, och förvånas av bristen på deltagare! I GBG brukade var tredje person vara deathgameare Razz
Vad har hänt?

Kan ni fixa typ posters som man kan skriva ut och sätta upp på stan för att få med lite mer folk?

I annat fall fixar vi en själva, om det är lugnt Smile

/Hammar och Miffojohan

Hammar

Posts : 1
Join date : 2010-04-26

Back to top Go down

Deathgamemarknadsföring? Empty Re: Deathgamemarknadsföring?

Post  arachma Wed May 05, 2010 5:04 am

följ länken så hittar du dg-reklam http://deathgame.pbworks.com/Reklam

arachma

Posts : 11
Join date : 2009-12-09

Back to top Go down

Deathgamemarknadsföring? Empty Re: Deathgamemarknadsföring?

Post  Ormtunga Thu May 06, 2010 6:14 pm

Glöm klisterlapparna! Bästa marknadsföringsmetoden är att berätta för era vänner hur bra DG är för dem. Ut i verkligheten, in på Facebook, börja twittra! Ring polarna, ring grannen, ring gamla farmor!

//Ormtunga

Ormtunga

Posts : 13
Join date : 2009-12-27

Back to top Go down

Deathgamemarknadsföring? Empty Re: Deathgamemarknadsföring?

Post  arachma Fri May 07, 2010 3:41 am

Det är självklart effektivare, men vill man nå ut till ännu fler så kan dessa lappar vara ganska användbara tror jag. Så värva vänner genom ormtungas förslag, och värva främlingar med lappar!

arachma

Posts : 11
Join date : 2009-12-09

Back to top Go down

Deathgamemarknadsföring? Empty Re: Deathgamemarknadsföring?

Post  Ormtunga Mon May 10, 2010 8:02 am

Vilka är alla dessa frivilliga som spelledningen så kryptiskt lovar kommer att marknadsföra/rekrytera under den här månaden?

//Ormtunga

Ormtunga

Posts : 13
Join date : 2009-12-27

Back to top Go down

Deathgamemarknadsföring? Empty Re: Deathgamemarknadsföring?

Post  rosacc Tue May 11, 2010 3:55 am

Jag kan säkert få med folk som kan hjälpa till med marknadsföringen, det är bara att höra av sig. rosacc är på! pig

rosacc

Posts : 5
Join date : 2009-12-20

Back to top Go down

Deathgamemarknadsföring? Empty Re: Deathgamemarknadsföring?

Post  Tomtefar Tue May 11, 2010 6:26 am

Enligt Anton/Lönnis så ska en välkänd skånsk klan göra reklam för spelet inför Juni omgången.

Jag och Spexxi kanske återkommer också lite längre fram, i dagsläget har jag lite andra saker jag jobbar på med ett par vänner, när det väl är klart får ni alla se. Prioriterar dock det förre aktivt spelande i dagsläget.

Oavsett, tillbaka till ämnet. Personligen skulle jag vilja se mer 100% satsning i form av både föreningen/deathgame ledningen samt medlemmarna.

1: Ordna hemsidan
2: Tröjor med deathgame logotypen, förut kunde man köpa dessa men inte längre. Vore kanon som medlem att ha på sig en sån och gå t.ex Drottninggatan i "Fjollträsket" fram och tillbaka en eftermiddag och dela ut flyers till alla förbipasserande.
3: Föreningen tar kontakt med samplingsföretag för att få offert angående utdelning av flyers på platser med mycket folk. Tänk er massa folk som står och delar ut flyers på T-centralen, Lund C, Malmö C m.fl. knutpunkter i rusnings trafik kanske bara en dag eller två? Dessa då i deathgame tröjor.
4: Föreningen genom sin deathgame grupp på facebook gör annons reklam där för spelet.
5: Självklart ska även alla spelarna prata med nära och kära samt dela ut flyers och sätta upp affisher på lämpliga platser.

Om deathgame ledningen samt ett par frivilliga medlemmar skulle utföra dessa 5 punkter så skulle deathgame åter blomstra i Sverige.
Tomtefar
Tomtefar

Posts : 69
Join date : 2009-12-09
Age : 36
Location : Klippan - Skåne

Back to top Go down

Deathgamemarknadsföring? Empty Re: Deathgamemarknadsföring?

Post  Lönnis Tue May 11, 2010 10:16 am

Hej allihopa! Smile

Jag måste erkänna att jag inte hade någon som helst aning om att detta forum över huvud taget användes.

Självklart ska det bli massor av Deathgame-reklam!
Jag hade tänkt att vi skulle starta tidigast nästa vecka, eftersom saker och ting har varit lite krångliga för mig i början på månaden. Först ut hade jag tänkt att vi skulle dra ihop en storslagen Deathgame-träff! Vi måste bara se till att få med så många som vi över huvud taget kan få. Och då inte bara aktiva spelare, utan även gamla och nya spelare och deras vänner som kanske inte ens vet vad spelet går ut på. Folk, helt enkelt! Deathgame-träffar för spelarna tillsammans och skapar en trevlig social miljö. Det är i min tro det bästa vi kan göra till att börja med för Deathgame.
Jag hade tänkt mig att ha denna träff i Hagaparken nu i helgen, men det blir förstås väldigt kort notis. Vi kan ändå pröva och sätta detta som ett preliminärt datum, tills någon säger ifrån. Eller några, åtminstone. Ni som får höra det här i första hand blir lite "extra viktiga", eftersom ni är de högsta länkarna i en hierarki, där varje person drar in fler som i sin tur drar in fler, om ni förstår hur jag tänker.

Så sprid ordet, allihopa!
Deathgame-reklam skall hållas nu i maj månad, och vi kommer att behöva så många som vi möjligt kan få!
En gigantisk Deathgame-träff där alla absolut måste vara med, även om man tänker spela i juniomgången eller inte (tro mig, de flesta som bangat lär bli väldigt peppa när de får träffa alla andra spelare på träffen).
Jag kommer att skapa en Facebook-grupp, och jag vill att ni går med och bjuder in så många ni bara förmår.

Mer om allting snart! Jag är på väg att avsluta mitt projektarbete, och har knappt haft tid att äta och sova på sistone.

Med vänliga hälsningar,
//Lönnis Deathgamemarknadsföring? Acer-small

EDIT: För att svara dig, Tomten:
1) Klansystemet kommer att vara färdigt till juni. Sedan får vi se vad mer som hinns, men klansystemet är absolut prioritet nummer ett. Sedan kommer ju sidan aldrig att vara "fulländad", vilket alltid har varit tanken. Vi lägger till nytt innehåll när folk vill ha det, helt enkelt. Men den gamla sidans funktionalitet är det självklart att vi ska fixa.
2) Coola tröjor får ni absolut göra! Själva. Det finns massor av guider där ute i cyberrymden. Måla på tröjor, iron-on transfer-papper för skrivare, etc. Glöm bara inte att Deathgame "gör reklam för sig självt". Om vi ser ut som ett företag så lär inte alls lika många lyssna på oss, som om vi bara verkar vara vilka ungdomar som helst.
3) Vad är "föreningen"? Vem ska betala för allt det här? Statyetterna för det senaste året har ju gått ur min ficka... Men självklart kommer jag att bidra ekonomiskt för reklamen också. Men förlita er inte för mycket på det! Razz
4) Självklart. Och Facebook-evenemang!
5) Precis som Ormtunga sade, så håller jag helt och hållet med om att detta är det absolut mest effektiva sätt att öka spelarantalet i Deathgame på. Det måste vi göra folk medvetna om, för det är på sätt och vis allas "ansvar". Men jag har definitivt tänkt på det i Stockholms reklamkampanj, så oroa dig inte. Smile
Det bästa sättet är helt enkelt att se till att folk får reda på vad spelet handlar om. Sedan gör Deathgame som sagt "reklam för sig själv", i och med det att själva idén lockar folk. Vi måste bara se till att det faktiskt finns folk som spelar!
Och affischering och sådant ska vi också syssla med.

Jag föreslår att vi ser så amatörmässiga ut som möjligt med de lite tyngre metoderna som just affischering, men att vi ändå gör det väl. Jag har gått flera sådana kurser och vi lär ha många andra som också är "kvalificerade". Håll ögonen öppna så kommer ni snart att bli matade med material!

Lönnis

Posts : 10
Join date : 2009-12-30

Back to top Go down

Deathgamemarknadsföring? Empty Re: Deathgamemarknadsföring?

Post  Lönnis Tue May 11, 2010 10:31 am

P.S. Bara så att ni förstår, så har allt det som vissa av er uppenbarligen tror att "föreningen" har betalat gått rakt ur mina och Erik Rydemans fickor. Så vi har inte oändligt med resurser. Själv tycker jag att en Sverok-förening tål att diskuteras, men det hinns inte med nu, så det får vi ta senare (d.v.s. efter maj).
//Lönnis Deathgamemarknadsföring? Acer-small

Lönnis

Posts : 10
Join date : 2009-12-30

Back to top Go down

Deathgamemarknadsföring? Empty Re: Deathgamemarknadsföring?

Post  rosacc Wed May 12, 2010 1:27 am

rosacc och karla kan icke i helgen! men lycka till Smile

rosacc

Posts : 5
Join date : 2009-12-20

Back to top Go down

Deathgamemarknadsföring? Empty Re: Deathgamemarknadsföring?

Post  arachma Wed May 12, 2010 3:46 am

helgen blir lite väl kort notis, särskilt med långhelg och allt. Jag är upptagen

arachma

Posts : 11
Join date : 2009-12-09

Back to top Go down

Deathgamemarknadsföring? Empty Re: Deathgamemarknadsföring?

Post  Lönnis Wed May 12, 2010 3:58 am

Just det, långhelg...
Helgen efter nästa vecka, då. (somnar om)

Lönnis

Posts : 10
Join date : 2009-12-30

Back to top Go down

Deathgamemarknadsföring? Empty Re: Deathgamemarknadsföring?

Post  arachma Wed May 12, 2010 5:49 am

låter bra, gå och lägg dig. Hur många dygn i sträck har du nu varit vaken?

arachma

Posts : 11
Join date : 2009-12-09

Back to top Go down

Deathgamemarknadsföring? Empty Re: Deathgamemarknadsföring?

Post  Lönnis Wed May 12, 2010 5:54 am

Knappt ett, men det tar på en i längden. Innan var jag igång 34h, och innan det två dygn.
Jag måste ju bli klar så att jag hinner jobba med Deathgames hemsida.

Lönnis

Posts : 10
Join date : 2009-12-30

Back to top Go down

Deathgamemarknadsföring? Empty Re: Deathgamemarknadsföring?

Post  Laman Tue May 18, 2010 11:57 am

Nu måste jag skryta, jag har varit vaken 47 sov 6 var vaken 26 Razz

Laman

Posts : 33
Join date : 2009-12-08

Back to top Go down

Deathgamemarknadsföring? Empty Re: Deathgamemarknadsföring?

Post  Lönnis Tue May 18, 2010 1:33 pm

Laman wrote:Nu måste jag skryta, jag har varit vaken 47 sov 6 var vaken 26 Razz
Då mår du jättebra. Smile
Måste ge dig cred, dock; du var trevlig när vi sågs tidigare idag! Vanligtvis brukar jag ha lite svårt att ens svara på tilltal när jag sovit så lite.

Du slår fortfarande inte mitt juni '08-rekord. Fem dygn vaken i streck, sover 6 h, vaknar, dödar Malte.
(+ myntar termen "gryningsräd" i Deathgame)

// Titta, jag har en signatur Lönnis Deathgamemarknadsföring? Acer-small

Lönnis

Posts : 10
Join date : 2009-12-30

Back to top Go down

Deathgamemarknadsföring? Empty Re: Deathgamemarknadsföring?

Post  Tomtefar Sun May 30, 2010 6:35 pm

Efter att sprungit in i en hel del hinder med lite annat skoj jag håller på och leker med så satte jag mig ner och fixade en ny flyer för deathgame och nu fixat ett första utkast. Säg vad ni tycker och ge gärna konstuktiv kritik Smile

Använder Microsoft office Publisher för layouten och bara testat runt lite i programet så layout och text kan säkert bli bättre.

EDIT: Har nu fixat till lite, kan ha missat något men stor förbättring skulle jag vilja säga Smile


Version 1
Deathgamemarknadsföring? Deathgame.th

Version 2
Deathgamemarknadsföring? Publication2.th


Last edited by Tomtefar on Mon May 31, 2010 9:14 pm; edited 5 times in total
Tomtefar
Tomtefar

Posts : 69
Join date : 2009-12-09
Age : 36
Location : Klippan - Skåne

Back to top Go down

Deathgamemarknadsföring? Empty Re: Deathgamemarknadsföring?

Post  Lönnis Mon May 31, 2010 5:39 am

Konstruktiv kritik? Okej...

Använd inte mekaner till rubriken. Gör rubriken mer jämn, och flytta gärna allting nedåt så att den hamnar närmre ytans optiska mittpunkt. Få gärna också rubriken att synas lite bättre (dra ögats uppmärksamhet).
Använd alltid samma radavstånd i brödtexten. Växla absolut inte i samma stycke.
Visst är texten lättläst, men det saknas nästan ett flöde när du använder ett radavstånd som är större än textens M-höjd. I min åsikt kan man gärna minska den, för det radavstånd du använder är till och med längre än Åg-höjden.

En tumregel är att man alltid ska begränsa antalet typsnitt (och varianter av dessa) som används.
Texten i ramarna längst ned till vänster är så pass lika att det nästan ser konstigt ut att de använder en jämn vänster- och högerkant. Använd marginaljustering istället.
Om du ska använda en fyrkantig bild (vilket du gör), så passa den till sidans marginaler. Flytta den alltså nedåt en bit.
En annan tumregel är att en grafisk yta upplevs harmonisk om övermarginalen (på sidan, alltså) är större än undermarginalen. Nu gör du tvärt om, men det gör inte så jättemycket, eftersom dina marginaler är ganska små.
Prepositionen "i" skrivs med gemen bokstav. Detta är inte engelska. Sad
Samma gäller ordet "direkt", men den sektionen vill jag bestämt att du tar bort helt och hållet. Vill folk ha min e-postadress så får de gå in på hemsidan. Jag vill inte att du delar ut den på gatan.

Annars tycker jag mycket om din flyer! Särskilt texten Very Happy

EDIT: Jag antar att jag kan vara lite hård mot dig eftersom du har läst media?

Lönnis

Posts : 10
Join date : 2009-12-30

Back to top Go down

Deathgamemarknadsföring? Empty Re: Deathgamemarknadsföring?

Post  Tomtefar Mon May 31, 2010 11:48 am

Har aldrig läst media på skola eller så utan självlärt/nät kurser bara.

Ska testa att fixa alla de små sakerna, var mest ett första utkast jag gjorde nån gång runt 4 i morse Smile
Men får tacka för bra kritik, ibland ser man inte alla misstagen när man själv gör någonting.

Kanske kan ändra texten längst ner till vänster till något annat med liknande information så länge epost adressen inte står utskriven? Ska iallafall titta på det Smile
Tomtefar
Tomtefar

Posts : 69
Join date : 2009-12-09
Age : 36
Location : Klippan - Skåne

Back to top Go down

Deathgamemarknadsföring? Empty Re: Deathgamemarknadsföring?

Post  Lönnis Mon May 31, 2010 12:06 pm

Webbadressen är väl allt som behövs?

Lönnis

Posts : 10
Join date : 2009-12-30

Back to top Go down

Deathgamemarknadsföring? Empty Re: Deathgamemarknadsföring?

Post  Tomtefar Mon May 31, 2010 12:10 pm

Sant, tänkte mest nämna det andra som "här kan du få mer information" men du kan ha rätt i att det räcker med webadressen och sen får folk själva hitta fram till kontaktsidan.

Edit:
Prepositionen "i" skrivs med gemen bokstav. Detta är inte engelska.
använder engelsk version av programmet så skrev tydligen gement I automatiskt. Får se om jag hittar var man ställer in att jag skriver på svenska.
Tomtefar
Tomtefar

Posts : 69
Join date : 2009-12-09
Age : 36
Location : Klippan - Skåne

Back to top Go down

Deathgamemarknadsföring? Empty Re: Deathgamemarknadsföring?

Post  Lönnis Mon May 31, 2010 12:40 pm

Kan du inte bara ändra det? Razz

Lönnis

Posts : 10
Join date : 2009-12-30

Back to top Go down

Deathgamemarknadsföring? Empty Re: Deathgamemarknadsföring?

Post  Tomtefar Mon May 31, 2010 8:55 pm

Lönnis wrote:Kan du inte bara ändra det? Razz

Det ska vara fixat nu Razz
Tomtefar
Tomtefar

Posts : 69
Join date : 2009-12-09
Age : 36
Location : Klippan - Skåne

Back to top Go down

Deathgamemarknadsföring? Empty Re: Deathgamemarknadsföring?

Post  Erra Wed Jun 16, 2010 12:57 pm

Tomten: du har skrivit "Har man flest "mord" på sitt samvete vinner" inte riktigt rätt det där :O och du har skrivit 15års alltså missat mellan rummet som du hade vid tex 55 år. Samma sak vid 18år. Och där vid fr.o.m så ser 1e lite konstigt ut.

MvH Erra

Erra

Posts : 2
Join date : 2009-12-09

Back to top Go down

Deathgamemarknadsföring? Empty Re: Deathgamemarknadsföring?

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum